Gr. I.
15.04.21 r.
Temat: TRAKTOR
Cele ogólne:
– rozwijanie motoryki małej
– zapoznanie z wyglądem i nazwami pojazdów
Na początek troszeczkę gimnastyki:
Głowa, ramiona, kolana, pięty- https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Gimnastyka Smyka- https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
,,Olek i traktorek”– https://www.youtube.com/watch?v=hDWYg4RwEd4
,Jadę traktorem piosenki dla dzieci”- https://www.youtube.com/watch?v=p2pVf_QwpQ8
Prosimy o przeczytanie dziecku wiersza pt.: „Traktor” C.P. Tarkowskiego.
Stoi traktor na podwórzu,
zabłocony, cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę,
bo wyjeżdża często w pole,
ciągnie, orze i bronuje –
bardzo ciężko tam pracuje
Po przeczytaniu wiersza, prosimy zapytać dziecko: O czym był ten wiersz? Ile kół ma traktor? Następnie dziecko dzieli wyraz ,,traktor” na sylaby klaskaniem. Na klockach lub palcach, dziecko może policzyć: ile jest sylab w wyrazie TRAKTOR.
,,Prace w polu na wsi – Maszyny i narzędzia rolnicze” – film edukacyjny dla dzieci – https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc
Prosimy o przygotowanie ilustracji w której dziecko znajdzie traktor. Zadaniem dziecka jest policzyć jego koła. Następnie prosimy dziecko, aby powiedziało z jakich elementów się on składa, a więc : kabina, maska„komin”, koła.
,,Rolnik orze pole”– https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4
Kolejnym zadaniem dziecka może być narysowanie traktora. Dziecko może rysować wzorując się na rodzicu. Następnie pokolorować narysowany obrazek. Można nożyczkami podzielić go na cztery części, tworząc puzzle. Zadaniem dziecka będzie złożenie elementów w całość i naklejenie na kartkę
,,Traktor jedzie w pole”- zabawa ruchowa. Dzieci zamieniają się w traktory. Na hasło: ,,Traktor wyjechał w pole” dzieci naśladują traktor i jego odgłosy. Traktor może poruszać się tylko po liniach oznaczonych przez rodzica.
Dla chętnych zabawa w spostrzegawczość: „Połącz ze sobą”lub kolorowanki:
http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-ze-soba-polowki-transportu
You must be logged in to post a comment.